Prometna varnost
Prometno varnostni načrt
UVOD
- VSEBINA PROMETNO VARNOSTNEGA NAČRTA
1.1 Otroci v prometu
1.2 Povzetki iz zakonodaje
1.3 Šolski okoliš OŠ Ljubečna
1.4 Prihajanje učencev v šolo in obnašanje v prometu
1.5 Načrt varnih šolskih poti v okolici OŠ Ljubečna
1.6 Prometne situacije na poti v okolici šole
1.7 Vozni red šolskih avtobusnih prevozov
1.8 Skrb za prometno varnost učencev
UVOD
Varna šolska pot je eden izmed pogojev za večjo varnost otrok v cestnem prometu. Prometna varnost učencev je predvsem skrb staršev ali zakonitih zastopnikov, ki morajo poskrbeti, da znajo njihovi otroci varno sodelovati v prometu in dokler tega še ne zmorejo, jih spremljati ali jim zagotoviti spremstvo v prometu tudi na šolskih poteh. Na lokalnih skupnostih, šolah, svetih za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, ter drugih strokovnih organih in organizacijah pa je, da morajo poskrbeti za zagotavljanje pogojev za varstvo otrok (varne prometne površine, preventivne dejavnosti, vzgojne akcije in pomoč pri prečkanju ceste na najnevarnejših mestih na šolskih poteh) še posebej v prvem tednu septembra, ko se na prometnih površinah pojavljajo tudi prvošolci.
Vsako leto so občine in občinski sveti za preventivo in vzgojo v cestnem prometu ter šole še pred začetkom pouka pozvane, da pregledajo šolske poti, prometno situacijo v njihovem kraju ter na podlagi ugotovitev izpeljejo vse potrebno za večjo varnost otrok. Največkrat je potrebna postavitev oziroma obnova prometne signalizacije, izvedba različnih tehničnih ukrepov za umirjanje prometa, odstranjevanje ovir za dobro preglednost v križiščih ali pred prehodi za pešce ter izvedba drugih tehničnih ukrepov za večjo varnost pešcev.
Na podlagi pregleda varnih šolskih poti se ugotovi potreba po večjem nadzoru vodenja otrok v prometu in njihovo zavarovanje na šolskih poteh. Zato je varna šolska pot eden izmed pogojev za večjo varnost otrok v cestnem prometu. Zakon o varnosti v cestnem prometu v svojem 91. členu pravi, da smejo otroci samostojno sodelovati v prometu šele, ko se starši oziroma drugi zastopniki otroka prepričani, da so otroci sposobni razumeti nevarnosti v prometu in da so seznanjeni s prometnimi razmerami na prometnih površinah. Tako morajo imeti na poti v vrtce ali v prvi razred osnovne šole ter domov spremstvo in pri tem obvezno uporabljati tudi vsem udeležencem cestnega prometa dobro prepoznavno rumeno rutico.
Prometno varnostni načrt osnovne šole Ljubečna bo pripomogel k izboljšanju varnosti v cestnem prometu za otroke, staršem pa predstavil nevarnosti in varne šolske poti.
Vsebine prometno varnostnega načrta so:
- otroci v prometu,
- povzetek iz zakonodaje,
- šolski okoliš,
- kako prihajajo učenci v šolo,
- načrt varnih šolskih poti v okolici osnovne šole,
- vozni red šolskega avtobusa,
- prometne situacije na poti v okolici šole,
- skrb za prometno varnost učencev,
- sklepna misel.
1.1 Otroci v prometu
Otroci se dnevno vključujejo v promet. Srečujejo se s prednostmi in hkrati tudi z nevarnostmi sodobnega prometa. Številne raziskave so pokazale, da otroci do desetega leta še ne znajo in ne zmorejo samostojno sodelovati v prometu. Pogostokrat pri tem pozabljamo, da zaradi majhnosti otroci nimajo dobrega pregleda nad cesto.
Pri hoji in teku otroci niso dovolj spretni, predvsem pa imajo težave v prometu zaradi postopnosti zaznavnega in spoznavnega razvoja, tako ne smemo pozabiti:
- nimajo tako širokega vidnega polja kot odrasli, zato kasneje vidijo vozila, ki prihajajo z leve ali desne,
- dobro slišijo, vendar ne vedo natančno, iz katere smeri slišijo vozilo,
- ne znajo dobro presojati hitrosti vozil in ocenjevati razdalj,
- ne razlikujejo dobro pojmov levo, desno,
- ne zmorejo dolgotrajne koncentracije,
- njihova pozornost se hitro preusmerja na objekte, ki jih pritegnejo in mimogrede jih kaj zamoti in
- ne zmorejo posploševanj in uporabe splošnih pravil, kot je npr. pravilo kako prečkamo cesto.
Iz navedenih dejstev je tako ogrožena tudi njihova varnost. Zato je ravno največ žrtev med otroci pešci v starosti med četrtim in sedmim letom starosti.
Dejstvo, ki se ga morajo še kako dobro zavedati starši, je, da otroci posnemajo njihova dejanja v prometu in so tako oni ključen vzor otrok v prometu. Še posebej veliki življenjski mejnik pa jim predstavlja prvi vstop v šolo, zato je potrebno prve septembrske dni nameniti otrokom, tako starši kot tudi vse okolje in jih poučiti o prometu in pravilnem prečkanju cest.
1.2 Povzetki iz prometne zakonodaje:
- otroci smejo samostojno sodelovati v prometu, ko so starši popolnoma prepričani, da zmorejo razumeti nevarnosti,
- na poti do osnovne šole je obvezno spremstvo staršev ali otrok starejših od 10 let, če to dovolijo starši,
- ob zmanjšani vidljivosti je obvezna uporaba kresničk oziroma odsevnikov, ki ne smejo biti rdeče barve in katerih odsevna površina na vsaki strani meri najmanj 20 cm2 ,
- med potjo v šolo morajo učenci 1. in 2. razreda obvezno imeti okrog vratu rumeno rutico,
- v primeru otrokove kršitve se kaznuje njegove starše,
- do 6. leta starosti lahko otrok vozi kolo zgolj na pešpoti,
- otrok, ki nima kolesarskega izpita, lahko med 6. in 8. letom vozi kolo v cestnem prometu zgolj ob spremstvu staršev,
- samodejno lahko otrok vozi kolo, ko opravi kolesarski izpit in je star najmanj 8 let,
- otroci do 12 leta lahko sedijo med vožnjo le na zadnjih sedežih (ustrezni avto sedeži – jahači).
1.3 Šolski okoliš OŠ LJUBEČNA
BUKOVŽLAK
GLINSKO
LESKOVEC
LIPOVEC PRI ŠKOFJI VASI
LJUBEČNA: Cesta v Celje, Cesta v Teharje, Gasilska cesta, Kocbekova cesta, Kurirska pot,
Murnova ulica, Na gmajni, Na griču, Na travniku, Novačanova ulica, Obrtniška
ulica, Opekarska ulica, Poljska pot, Rožna ulica, Sodinova ulica, Sokolska ulica,
Šmiklavžka cesta, Štekličeva ulica, Tiranova ulica, Ulica 15. junija, Vengustova
Ulica, Vizjakova cesta, Žagarjeva ulica
SLANCE
ŠMIKLAVŽ PRI ŠKOFJI VASI
TEHARJE
TRNOVLJE PRI CELJU: Cesta na Ljubečno, Cesta v Zadobrovo, Gaji, Kmečka pot, Kotna ulica,
Kulturniška ulica, Ločje, Na gmajni, Na plate, Nadvozna cesta,
Ob Hudinji, Ob vrtovih, Obrtna cesta, Ozka pot, Plinarniška ulica,
Poštna pot, Trnoveljska cesta
VRHE
ZAČRET
ZADOBROVA
ŽEPINA
1.4 Prihajanje učencev v šolo in obnašanje v prometu
Veliko učencev naše šole prihaja v šolo s šolskim prevozom, peš, s kolesom, oziroma jih pripeljejo starši. Učence in njihove starše bomo seznanili z osnovnimi pravili obnašanja v prometu glede na različne načine prihajanja v šolo in odhajanja domov.
Otrok – pešec
– Ko z otrokom hodimo po pločniku ali ob robu ceste, poskrbimo, da otrok hodi po notranji strani ter da smo odrasli med njim in cesto. Držimo ga za roko in pazimo, da se nam ne izmuzne iz rok.
– Otroci se pogosto igrajo zunaj na igriščih in dvoriščih. Opozoriti jih moramo, da cesta ni igrišče, kar pomeni, da ni primeren prostor za igro.
– Otroci naj bodo oblečeni v živobarvna oblačila, kadar so na cesti, uporabljajo pa naj tudi odsevna telesa (kresničke, odsevne trakove), saj se zlahka znajdejo tudi v pogojih slabše vidljivosti in v mraku.
– Otroci, ki obiskujejo prvi ali drugi razred osnovne šole, morajo na poti v šolo in iz nje poleg kresničke nositi še rumeno rutico okrog vratu.
– Pogovarjajmo se z otrokom, da nikoli ne sme steči na cesto ali ulico. Vedno naj se prej ustavi ob robu cestišča, tudi če je na cesti njegova žoga ali hišni ljubljenček.
– Otroci do 10. leta starosti ne smejo samostojno sodelovati v prometu, vedno morajo imeti spremstvo odrasle osebe, ki jih vodi in uči pravil in varnosti v prometu.
– Skupaj z otrokom se dogovorimo in izberimo najvarnejšo pot do šole in do prijatelja. Pot naj bo čim krajša in naj prečka čim manj cest.
– Otroka, mlajšega od 10 let, ne smemo pustiti, da bi sam prečkal cesto, vendar ga čimprej začnimo učiti tehnik pravilnega prečkanja ceste brez prehoda za pešce, na prehodu za pešce in na prehodu za pešce, ki je urejen s semaforjem.
Otrok – potnik v osebnem avtomobilu
– Otrokova varnost se v avtomobilu prične s pravilno pripetostjo!
– Poškodbe otrok v avtomobilu najlažje preprečimo tako, da otroka namestimo v varnostnem avtosedežu in ustrezno pripnemo.
Uporaba avtosedeža:
– Od teže vašega otroka je odvisno, kakšen tip otroškega avtosedeža potrebuje vaš otrok.
– Preverite, ali je otroški avtosedež primeren za vaš avto.
– Še preden pričnete z vožnjo, se prepričajte, ali je avtosedež pravilno pripet.
– Otroški varnostni pasovi morajo biti primerno naravnani.
– Nikoli ne naravnavajte otroškega avtosedeža med vožnjo.
– Avtosedeža ne uporabljajte več, če ste imeli avtomobilsko nesrečo.
– Ne kupujte ali prodajajte rabljenega avtosedeža.
– Če je sprednji sedež opremljen z varnostnim mehom, avtosedeža nikoli ne namestite spredaj.
– Izogibajte se parkiranju avtomobila na direktnem soncu takrat, ko imate s seboj avtosedež, saj se plastični oziroma kovinski deli lahko močno segrejejo in lahko povzročijo opekline.
– Kupite samo takšen otroški avtosedež, ki je skladen z zadnjimi varnostnimi evropskimi standardi.
– Poskrbite, da se bo otrok v sedežu dobro počutil. Posebno pozornost namenite poteku varnostnega pasu. Ta mora biti prilagojen otrokovi velikost in mora potekati prek ramen, nikakor pa ne prek vratu.
– Otroka pripnite v sedež pred vsako, še tako kratko vožnjo. Le s tem mu boste jasno sporočili, da mora biti v sedežu vedno pripet.
– Seveda morajo biti tudi voznik in sopotniki pripeti z varnostnimi pasovi. Otroku mirno razložite, da je to zaradi njegove varnosti, ne strašite ga z grozljivimi zgodbicami.
– Če namestite otroški varnostni sedež na prednji sedež v avtu, se prepričajte, da je izklopljen varnostni meh. Če varnostni meh ni izklopljen, lahko ob sprožitvi poškoduje otroka.
Otrok – kolesar
– Kljub temu da se večina nauči voziti kolo že v zgodnjih letih, ima marsikateri otrok še težave z obvladovanjem samega kolesa in ravnotežjem.
– Usposabljanje otrok za varno vožnjo s kolesom v prometu je odgovorna naloga, pri kateri morajo za končni uspeh sodelovati tudi starši z zgledom, strpnostjo, potrpežljivostjo in spodbudo.
– Ker so na cesti izredno ranljivi, jih moramo dobro opozoriti na nevarnosti in samozaščitna dejanja.
– Otroci z opravljenim kolesarskim izpitom dobijo vozniško dovoljenje, ki jim ne omejuje vožnje s kolesom. Vozijo lahko po vseh za kolesarje dovoljenih javnih prometnih površinah. Torej lahko zaidejo tudi v najbolj zapletene in nevarne prometne in križiščne situacije.
Otroci se učijo tudi s pomočjo opazovanja, zato tudi sami sledimo navodilom, ki jih dajemo otrokom:
– Kolesarska čelada je obvezna za vse otroke, ki se vozijo s kolesom, pa tudi za tiste, ki se na kolesu vozijo kot potniki.
– Da bi bolje poskrbeli za svojo varnost ter bili tudi zgled otrokom, naj bi čelade nosili tudi vsi ostali kolesarji.
– Preden zapeljemo na cesto, pogledamo levo in desno in levo ter tako preverimo, ali je vključevanje na cesto varno.
– Ustavimo pred znakom STOP ter dosledno upoštevamo vso prometno signalizacijo.
– Vedno nakažemo drugim udeležencem v prometu, kaj nameravamo storiti – nakažemo smer zavijanja …
– Če vozimo po prometni cesti, vozimo po desni strani.
– Če se vozimo v skupini, vozimo drug za drugim.
Tako kolesar kot kolo sta še bolje vidna z dodanimi odsevnimi telesi, kresničkami, odsevnimi trakovi, svetlimi oblačili in obutvijo, zato poskrbimo, da bodo otroci na cesti vidni tako podnevi kot v večernih urah.
Naučimo otroke, da je med vožnjo s kolesom prepovedano:
– spuščati iz rok krmilo kolesa,
– dvigovati noge s pedal,
– voditi, vleči ali potiskati druga vozila,
– pustiti se vleči ali potiskati,
– voziti predmete, ki ovirajo kolesarja pri vožnji …
Kolesarska čelada – in glava bo cela!
– Nošenje kolesarske čelade zmanjša kolesarjevo tveganje za hujšo poškodbo glave. Čelada ublaži udarec in ga ob trčenju porazdeli po površini čelade, ne pa po glavi. Glede na možne hude poškodbe glave je čelada cenovno ugodno zaščitno sredstvo.
– Izberite čelado, primerno otrokovi starosti.
– Čelada se mora udobno prilegati glavi in ne sme drseti z nje, segati pa mora globoko na čelo, približno tri centimetre nad obrvmi.
– Kupite samo čelado, ki ima znotraj prilepljeno nalepko s certifikatom; nalepka pomeni, da je bila čelada izdelana v skladu z osnovnimi varnostnimi standardi.
– Preverite, kako je z zapenjanjem na paščku – zaponka naj se z lahkoto odpenja oziroma zapenja.
– Čelada naj bo lahka, po možnosti naj ima odprtine za prezračevanje, pa tudi opazna naj bo, predvsem pa naj bo otroku všeč. Tako povečamo možnost, da bo otrok redno uporabljal čelado.
Otrok – potnik na šolskem avtobusu
– Skupaj z otrokom izberite najvarnejšo pot na avtobusno postajališče.
– Na avtobusno postajališče naj pride vsaj 5 minut pred prihodom avtobusa.
– Ko pripelje avtobus počaka, da se ustavi, da voznik odpre vrata in mu dovoli vstop.
– Pred vstopom v avtobus se postavi v kolono, saj bo tako vstop varnejši.
– Paziti mora, da mu vrata avtobusa ne bi priprla ohlapnih oblačil, naramnic šolskih torb …
– Na postajališčih, kjer ni pločnika, mora po izstopu iz avtobusa počakati, da avtobus odpelje in šele nato nadaljuje svojo pot.
– Če avtobus stoji na postajališču in želi prečkati cesto na mestu, kjer ni pločnika, mora cesto vedno prečkati pred avtobusom. Ustaviti se mora pred robom avtobusa in se s pogledom levo – desno – levo prepričati, da je prečkanje varno.
– Na avtobusu upošteva voznikova navodila.
– Med vožnjo je pripet z varnostnim pasom.
– Na sedežu je vedno obrnjen v smer vožnje.
– Med vožnjo ne moti voznika.
– Na avtobusu ni glasen.
– Skozi odprto okno se ne sklanja, ne izteguje rok in ne meče smeti.
– Na avtobusu se ne preriva.
– Med vožnjo ne uživa hrane in pijače.
1.5 Načrt varnih šolskih poti v okolici OŠ Ljubečna
Šolski okoliš OŠ Ljubečna je največji v MO Celje. Ceste, ki vodijo do šole, so zelo obremenjene z lokalnim in tranzitnim prometom in so večinoma nevarne za samostojno prihajanje v šolo peš ali s kolesom.
Varen del šolske poti je samo od šole čez Ljubečno do Šmiklavža ter od šole čez Leskovec in deloma čez Trnovlje. Na teh delih šolske poti je ob cesti pločnik ali urejena pešpot.
Na vseh nevarnih delih šolske poti imamo organizirane šolske prevoze.
Prometni režim v okolici šole je urejen tako, da lahko učenci varno pridejo iz pločnika ali urejene pešpoti preko ustrezno označenih prehodov do šole.
Varno urejeno je tudi avtobusno postajališče ob šoli.
Na vseh nevarnih poteh v šolo je potrebno dosledno upoštevati prometne predpise in navodila, ki smo jih predstavili za varnost učencev glede na njihov način prihajanja v šolo.
Načrti šolskih poti OŠ Ljubečna so izdelani v digitalni obliki in so dostopni na spletni strani šole. Datoteka z izrisanimi šolskimi potmi je dostopna na povezavi: Digitalni načrt šolskih poti OŠ Ljubečna in jo je možno pregledovati v aplikaciji Google Earth.
Na spletni strani šole so tudi navodila za uporabo aplikacije Lilly&Val, ki omogoča ogled naših šolskih poti na pametnih telefonih.
1.6 Prometne situacije na poti v okolici šole
Urejen prehod za pešce pri trgovini
Prehod za pešce v križišču Šumer
Prehod za pešce pred šolo
Urejena avtobusna postaja ob šoli
1.7 Šolski avtobusni prevozi
V šolo učence pripeljejo štirje avtobusi. Prvi pripelje učence z Vrh, Teharij, Slanc, Bukovžlaka, Začreta in Glinskega, drugi iz Trnovelj, tretji iz Zadobrove in četrti iz Bovš in Pristave. Avtobusi prispejo v šolo do 8. ure.
Za odhod domov imamo šest avtobusov. Prvi pelje za Bovše ob 13. uri, dva avtobusa odpeljeta učence domov ob 13.30 uri, ob 14.10 uri odpelje drugi avtobus za Bovše, dva avtobusa odpeljeta domov ob 14.20 uri.
Učenci lahko v dneh šolskega pouka koristijo tudi vse redne avtobusne linije.
Vozni red šolskih avtobusov od 16. 9. 2024 dalje
Zjutraj: TEHARJE-VRHE-SLANCE-ZAČRET-GLINSKO-LJUBEČNA ŠOLA Popoldan: OŠ ─GLINSKO ─ZAČRET─ SLANCE─VRHE─ TEHARJE
|
|||
Postajališče |
Čas odhoda/prihoda |
Čas prihoda/odhoda |
Čas prihoda/odhoda |
Teharje Mlinarjev Janez |
07:10 |
14:05 |
14:59 |
Vrhe Sv.Ana (PL) |
07:13 |
14:02 |
14:56 |
Slance (PL) |
07:16 |
13:59 |
14:53 |
Bukovžlak Vrečar (PL) |
07:17 |
|
14:52 |
Bukovžlak Rezar (PL) |
07:19 |
|
14:50 |
Bukovžlak Grobišče (PL) |
07:20 |
13:56 |
14:49 |
Bukovžlak Rezar (PL) |
|
13:55 |
14:48 |
Bukovžlak Vrečar (PL) |
|
13:53 |
14:46 |
Bukovžlak Gobec K |
07:23 |
13:52 |
14:45 |
Trnovlje plinarna |
07:25 |
13:50 |
14:43 |
Trnovlje obrtna cona |
07:26 |
13:49 |
14:42 |
Trnovlje Gaji |
07:27 |
|
14:41 |
Trnovlje obrtna c. Pavlič |
07:28 |
13:48 |
14:40 |
Trnovlje Gaji |
|
13:47 |
14:39 |
Začret K |
07:29 |
13:46 |
14:38 |
Začret |
07:30 |
13:45 |
14:37 |
Ljubečna Podpečan |
|
|
14:36 |
Ljubečna Nadvoz |
|
|
14:35 |
Glinsko (PL) |
07:37 |
13:38 |
14:28 |
Žepina |
07:42 |
13:33 |
14:23 |
Ljubečna Ropan |
07:44 |
13.31 |
14:21 |
Ljubečna šola |
07:46 |
13:30 |
14:20 |
CELJE−TRNOVLJE-ZADOBROVA−OŠ OŠ−ZADOBROVA-TRNOVLJE−CELJE
|
|||
Postajališče |
Čas odhoda/prihoda |
Čas odhoda/prihoda |
Čas odhoda/prihoda |
Celje AP |
07:25 |
13:51 |
14:41 |
Celje Citycenter |
07:29 |
13:47 |
14:37 |
Celje Sp. Hudinja |
07:30 |
13:45 |
14:35 |
Trnovlje Murko |
07:31 |
13.44 |
14:34 |
Trnovlje Štor |
07:33 |
13:42 |
14:32 |
Trnovlje Ratej |
07:35 |
13:40 |
14:30 |
Zadobrova/Škofji vasi |
07:36 |
13:39 |
14:29 |
Zadobrova Kveder |
07:38 |
13.37 |
14:27 |
Zadobrova/Škofji vasi |
07:40 |
13:35 |
14:25 |
Zadobrova Vogrinc |
07:41 |
13:34 |
14:24 |
Arclin K |
07:42 |
13:33 |
14:23 |
Ljubečna Mravlje |
07:43 |
13:32 |
14:22 |
Ljubečna GD |
07:44 |
13:31 |
14:21 |
Ljubečna šola |
07:45 |
13:30 |
14:20 |
|
|
|
|
ZADOBROVA─ARCLIN─PRISTAVA─OŠ |
|
|
|
Zadobrova/Škofja vas |
07:30 |
Arclin |
07:31 |
Ljubečna Mravlje |
07:32 |
Ljubečna GD |
07:33 |
Šmiklavž pri Šk.vasi |
07:36 |
Pristava/Vojniku K |
07:38 |
Šmiklavž pri Šk.vasi |
07:40 |
Ljubečna GD |
07:43 |
Ljubečna Opekarna |
07:44 |
Ljubečna šola |
07:45 |
|
BOVŠE−LJUBEČNA ŠOLA |
||||
Postajališče |
Čas odhoda/prihoda |
Čas odhoda/prihoda |
Čas odhoda/prihoda |
Čas odhoda/prihoda |
|
Bovše |
07:03 |
07:35 |
13:27 |
14:30 |
|
Razgor |
07:06 |
07:38 |
13:24 |
14:27 |
|
Bezovica/Vojniku |
|
07:45 |
13:37 |
14:20 |
|
Gradišče/Vojniku |
|
07:47 |
|
14:18 |
|
Pristava/Vojniku K |
07:09 |
|
13:18 |
|
|
Pristava/Vojniku |
07:10 |
07:50 |
13:33 |
14:15 |
|
Pristava/Vojniku K |
07:11 |
07:51 |
|
14:14 |
|
Šmiklavž pri Šk.vasi |
07:13 |
07:53 |
13:20 |
14:12 |
|
Ljubečna GD |
07:16 |
07:56 |
|
14:09 |
|
Ljubečna šola |
07:18 |
07:58 |
13:17 |
14:08 |
|
Izvajalec pogodbenih šolskih prevozov je Nomago. Učenci, upravičeni do vožnje s šolskimi prevozi, bodo prejeli čip vozovnico, ki bo veljala za relacijo, za katero je bila izdana. Učenec je dolžan pokazati čip vozovnico vozniku ob vstopu v vozilo. V primeru izgube ali poškodbe te vozovnice, krijejo stroške za izdajo nove učenci oz. njihovi starši.
Pravila obnašanja na šolskem avtobusu (Nomago, MO Celje)
- Učenci odhajajo na postajališče po dogovorjenem urniku.
- Na avtobus počakajo mirno na predvidenem mestu.
- Učenec se sme voziti samo s šolskim prevozom, ki mu je odobren oz. je dogovorjen z vodstvom šole.
- Pri vstopu v vozilo je učenec dolžan povedati svoje ime in razred, če se preverja prisotnost.
- Na avtobus učenci vstopajo mirno, tako da zagotovijo varen vstop sebi in ostalim potnikom.
- Sprednji sedeži na avtobusu so namenjeni učencem z gibalnimi težavami ali poškodbami.
- Za primerno vedenje na šolskih prevozih je odgovoren vsak učenec zase.
- Učenec mora v avtobusu upoštevati pravila obnašanja ter navodila voznika, paziti na red in čistočo. V primeru nastale škode zaradi malomarnosti mora učenec (oz. njegovi starši) prevozniku poravnati škodo.
- Zaradi varnosti je hoja po avtobusu med vožnjo prepovedana. Učenec mora sedeti na svojem sedežu pripet z varnostnim pasom.
- Ob nepravilnostih v zvezi s prevozi se starši lahko obrnejo na šolo.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
IZJAVA O SEZNANITVI S PRAVILI OBNAŠANJA NA ŠOLSKEM AVTOBUSU
Šola: OSNOVNA ŠOLA LJUBEČNA
Priimek in ime učenca: _______________________________________
Razred: __________
Spodaj podpisani/-a izjavljam, da sem prebral/-a in razumel /-a Pravila obnašanja na šolskem avtobusu s pripadajočimi navodili ter da jih bo moj otrok upošteval in se po njih ravnal/-a.
V ______________________, dne ______________
Podpis starša oziroma zakonitega zastopnika: _____________________________________
1.8 Skrb za prometno varnost učencev
Za prometno varnost so dolžni skrbeti:
- starši,
- učitelji in
- policisti.
Pri tem morajo otroci in starši ravnati v skladu s pravili. Prometna vzgoja je sestavni del učnih načrtov pri vseh predmetih, saj se zavedamo, da prometne vsebine lahko prilagodimo posameznim predmetom.
Vzgojo za varno udeležbo učencev v prometu posreduje šola učencem v različnih oblikah:
- učenci 1. razreda dobijo rumene rutice in kresničke,
- prvi šolski teden je okrepljen policijski nadzor pri šoli, ob prehodih čez cesto pomagajo tudi člani društva upokojencev Ljubečna
- obisk policista v posameznih razredih,
- seznanitev učencev s prometno varnostnim načrtom (pri OSU – vsi učenci),
- pomen varnostne opreme (mačja očesa, kresničke, odsevni trakovi, torbe …),
- pravilna oprema koles, kolesarski izpit, kolesarska čelada,
- kulturno vedenje in etika v prometu.
V tednu prometne varnosti (Evropski teden mobilnosti) učenci:
- rišejo, pišejo, ustvarjajo na temo promet,
- se vozijo s skiroji, opazujejo promet,
- prehodijo varne šolske poti v okolici šole,
- se seznanijo z literaturo na temo Promet.
V okviru priprav na kolesarski izpit (učenci 5. razred):
- obravnavajo prometne predpise,
- pregled koles – policist,
- spretnostna vožnja na poligonu,
- vožnja po prometnih površinah v okolici šole in tekmovanje »Kaj veš o prometu«.